ARAMA
İncirliova Belediyesi

Meclis Kararları

Geri
Meclis Kararları

Belediye meclisinin 07.01.2025 tarih ve 10 nolu kararı ile Plan ve Bütçe komisyonuna havale edilen gündem maddeleri ile ilgili;

                                          

                                    PLAN VE BÜTÇE KOMİSYON RAPORU

 

KONUNUN ÖZÜ: Acarlar Pazar Yeri Çatısında Bulunan Ges Tesisinin Belediyemiz Şirketine Devri

KOMİSYON İNCELEMESİ: Komisyonumuz 09.01.2025 tarihinde Belediye Başkanlığımızın ana hizmet binası Meclis Toplantı Salonunda toplandı. Belediye Meclisimizin 07.01.2025 tarihli toplantısında, Mali Hizmetler Müdürlüğünün 07.01.2025 tarih ve 22066 sayılı yazısında belirtilen Ges Devri Hk. konulu maddesi Komisyonumuza havale edilmiş ve Komisyonumuzca incelenmiştir..

KOMİSYON GÖRÜŞÜ :  6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu kapsamında elektrik üretimi lisanslı ve lisanssız olarak gerçekleştirilmektedir. Enerji piyasasında elektrik üretimi faaliyeti gerçekleştirmek için kural olarak lisans alınması zorunluyken Kanunun 14 üncü maddesinde sayılan hallerde lisanssız üretim söz konusu olabilmektedir. Elektrik Piyasasında Lisanssız Elektrik Üretim Yönetmeliğinde detaylıca düzenlenen lisanssız elektrik üretim yöntemi ile gerçek veya tüzel kişilerin lisans almadan ve şirket kurmadan elektrik üretim faaliyeti yapmaları sağlanmıştır. Kendi tüketim ihtiyacını karşılamaya yönelik olarak yenilenebilir enerji kaynaklarından elektrik enerjisi üreten lisanssız elektrik üretim faaliyetinde bulunan gerçek ve tüzel kişilerin; ihtiyaçlarının üzerinde ürettikleri elektrik enerjisini 5346 sayılı Kanuna ekli I sayılı Cetveldeki fiyatlardan yararlanmak suretiyle on yıl süreyle iletim veya dağıtım sistemine vermelerine imkan sağlanmıştır. Bu tesislerde onuncu yıldan sonra yapılacak üretimin alımı ise piyasa koşullarına tabi olacaktır. Türkiye'de yapılan ticari, sınai, zirai faaliyet ve serbest meslek faaliyeti çerçevesinde yapılan teslim ve hizmetler ile genel ve katma bütçeli idarelere, il özel idarelerine, belediyeler ve köyler ile bunların teşkil ettikleri birliklere, üniversitelere, dernek ve vakıflara, her türlü mesleki kuruluşlara ait veya tabi olan veyahut bunlar tarafından kurulan veya işletilen müesseseler ile döner sermayeli kuruluşların veya bunlara ait veya tabi diğer müesseselerin ticari, sınai, zirai ve mesleki nitelikteki teslim ve hizmetleri 3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanununun 1 inci maddesi ile katma değer vergisine tabi tutulmuştur. Söz konusu mal ve hizmetleri ifa edenlerin katma değer vergisi mükellefi olduğu belirtilmiştir. Katma değer vergisi, aksine hüküm bulunmadıkça mükelleflerin verecekleri beyan üzerine tarh olunur ve akabinde yine mükellef tarafından ödenir.

Buna göre; genel bütçeye dâhil idareler, özel bütçeli idareler, il özel idareleri, belediyeler ve köyler ile bunların teşkil ettikleri birlikler, üniversiteler, dernek ve vakıflar ile her türlü mesleki kuruluşların ticari, sınai, zirai ve mesleki faaliyet kapsamına girmeyen, kuruluş amaçlarına uygun teslim ve hizmetleri vergiye tabi değildir. Dolayısıyla böyle bir durumda mükellefiyetin doğması ve beyanname verilmesi söz konusu değildir. Ancak yukarıda sayılan kuruluşlara ait veya tabi olan veya bunlar tarafından kurulan ve işletilen müesseseler ile döner sermayeli kuruluşlar, iktisadi işletme olarak mütalaa edilir. Bunların ticari, sınaî, zirai ve mesleki faaliyetleri katma değer vergisine tabi tutulur. Belediyemizce ihtiyacın üzerinde üretilen elektrik enerjisinin teslimi hususu söz konusu olmakta ve bu da 3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu kapsamında mal veya hizmet teslimine sebep olduğundan vergiyi doğuran olay meydana gelmektedir. Katma değer vergisini doğuran olayın vuku bulmuş olması nedeniyle doğan vergiye ilişkin mükellefiyet ve bu mükellefiyete bağlı olarak katma değer vergisi beyannamesi verilmesi hususu söz konusu olmaktadır. Belediye tarafından yürütülen katma değer vergisine konu işlemler için beyanname verilebilmesi bu iş ve işlemlerin belediyeye ait iktisadi işletmenin veya bir şirketin bulunması zaruretini doğurmaktadır.

Bu kapsamda 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18.maddesi (i) bendi ve yukarıda belirtilen hükümlere istinaden Belediyemiz Acarlar Pazar Yeri Çatısında bulunan ges tesisinin belediyemiz şirketi İncirbel Akar. Turizm Gal. Gıda Taşıma.İnsan Kay. İnş. Eğit. Hizm. Yen. Enerji San. ve Tic Ltd. Şti.’ne ayni sermaye olarak devredilmesi ve işletilmesi komisyonumuzca oybirliğiyle kabul edilmiştir.

Sayın Meclisimizin tasviplerine arz olunur.09.01.2025

 

’’ şeklindeki rapor Meclise okundu.

 

             Meclisimizce yapılan görüşme ve işaretle oylama neticesinde; konunun Plan ve Bütçe komisyonundan geldiği şekliyle kabulüne Oy birliği ile karar verildi.

 


Belediye meclisinin 07.01.2025 tarih ve 15 sayılı kararları ile imar komisyonuna havale edilen gündem maddeleri ile ilgili;

    İMAR KOMİSYON KARARI

 

           İmar Komisyonu 09/01/2025 tarihinde toplanmıştır.

           07/11/2024 tarih, 92 Numaralı Meclis kararı ile ekte belirtilen "İncirliova İlçesinde Zemin ve Temel Etüt Raporu ile Zemin İyileştirmelerine Yönelik Uyulması Gereken Esaslar" kapsamında 5.maddesinde belirtilen "Bina yüksekliği yani Hmax: 6,5 metre ve toplam inşaat alanı 199 m2 ‘yi geçmeyen" ibaresinin kaldırılarak "Zemin + 2 Kat yüksekliği geçmeyen" olarak değiştirilmesi İmar ve Bayındırlık Komisyonu toplantısına katılanlar tarafından OYBİRLİĞİ ile kabul edilmiştir.

 

  EK-1 : 07/11/2024 tarih, 92 Numaralı Meclis kararı

 

                    ’’ şeklindeki rapor Meclise okundu.

 

                        Meclisimizce yapılan görüşme ve işaretle oylama neticesinde; konunun İmar ve Bayındırlık komisyonundan geldiği şekliyle kabulüne Oy birliği ile karar verildi.


Belediye meclisinin 07.01.2025 tarih ve 16 nolu kararı ile Plan ve Bütçe komisyonuna havale edilen gündem maddeleri ile ilgili;

                                         

                                    PLAN VE BÜTÇE KOMİSYON RAPORU

 

KONUNUN ÖZÜ: Evsel Katı Atık Ücret Tarifesi Hk.

 

KOMİSYON İNCELEMESİ: Komisyonumuz 09.01.2025 tarihinde Belediye Başkanlığımızın ana hizmet binası Meclis Toplantı Salonunda toplandı. Belediye Meclisimizin 07.01.2025 tarihli toplantısında, Konutlara ait evsel katı atık toplama bedeli konulu ekli önerge Komisyonumuza havale edilmiş ve Komisyonumuzca incelenmiştir..

KOMİSYON GÖRÜŞÜ :  Ekli Danıştay 6.Daire E:2021/210 K:2021/4151Sayılı Kararı,T.C.İzmir Bölge İdare Mahkemesi,4.İdari Dava Dairesi E:2019/683 K:2019/942 sayılı kararları ve Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının 08.03.2022 tarih ve E-14399437-622.02-3118930 sayılı yazısı incelenmiş;

Büyükşehir olan illerde katı atıkların yeniden değerlendirilmesi, depolanması ve bertaraf edilmesine ilişkin hizmetlerin yerine getirilmesi, bu amaçla tesisler kurulması, kurdurulması, işletilmesi veya işlettirilmesi görev, yetki ve sorumluluğunun büyükşehir belediyesi uhdesinde bulunduğu;İlçe belediyelerinin ise katı atıkların toplanması ve aktarma istasyonuna taşınması ile ilgili görev, yetki ve sorumluluğunun bulunduğu, kanunlar uyarınca belediyelere tevdi edilen görev, yetki ve sorumluluklarda her belediye münhasıran sorumlu olup kanunlarda yer alan istisna hükümlerden kaynaklanan uygulamalar hariç bir belediyenin başka bir belediye yerine geçerek karar alması veya bir belediyenin kararını başka bir belediyeye onaylatması mümkün olmadığı, diğer taraftan sayılan hizmetlerin, Çevre Kanunu uyarınca ücrete tabi olduğu, mezkûr Kanun uyarınca tahsil edilen “katı atık toplama, taşıma ve bertaraf ücreti” tek bir ücret olup büyükşehir belediyesi uhdesinde bulunan “evsel katı atık bertaraf tesislerini kurmak, kurdurmak, işletmek veya işlettirmek” hizmetlerinden yararlananlardan alınacağı,evsel katı atık ücretinin hesaplanmasına esas olan toplam sistem maliyetinin temel bileşenleri ise mezkûr Yönetmelik uyarınca toplama, taşıma, aktarma, geri kazanım (kompost, yakma gibi), bertaraf (düzenli depo sahasının kurulması, işletilmesi, kapatılması, kapatma sonrası bakım ve gözetim) ve satış olup büyükşehir belediyelerinin sistemi bir bütün olarak değerlendirip bileşenleri dâhil toplam sistem maliyetini bu duruma göre hesaplayarak tahsil etmesi gerektiği, ancak büyükşehir belediyelerinin fiilen yürütmediği hizmetlerle ilgili (toplama ve taşıma) maliyet girdilerini (personel, malzeme, yakıt, amortisman, kredi ödemeleri vb.) bilmesinin mümkün olmayacağı, dolayısıyla büyükşehir ilçe belediyelerinin, fiilen yürüttükleri toplama ve taşıma temel bileşenleri için Çevre Kanunu’nun 11 inci ve Belediye Gelirleri Kanunu’nun 97 nci maddeleri uyarınca ayrıca ücret belirleyemeyeceği ekli kararlarla da kesindir.

 Evsel Katı Atık Ücreti konusunda meclisimizce karar verilemeyeceği konu hakkında belediyemize bildirilen ekli Aydın Büyükşehir Belediye Başkanlığı Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığının 06.01.2025 tarih E-63434523-155.01.01-242451 sayılı yazılarında  07.11.2024 tarihli 2024/95 sayılı meclis kararımızda belirtilen evsel katı atık raporumuzun Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Klavuzda belirtilen kriterlere uygun olmadığı yönetmelik ve kılavuz kapsamında tarife raporunun yeniden düzenlenerek alınacak meclis kararı ile birlikte başkanlığına gönderilmesi istenilmiştir.Bahsi geçen raporun diğer ilçelerdeki evsel katı atık maliyet raporlarıyla birlikte Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Klavuzda belirtilen kriterlere göre objektif bir şekilde Aydın Büyükşehir Belediye Meclisine sunulması  gerektiği, evsel katı atık maliyet raporumuzu inceleme konusunda idarenin bir yetkisi olmadığı ayrıca bahsi geçen yazıda 07.11.2024 tarih 2024/95 sayılı meclis kararımızda belirtilen raporun hangi hususlarının hatalı olduğundan bahsedilmediği komisyonumuzca tespit edilmiştir.

Yukarıda belirtilen hükümler gereği daha önce dava konusu olmuş bir işlem hakkında belediyemizin görevi olmayan hususlarda verilecek bir kararın meclis üyelerimiz açısından şahsi ve cezai sorumluluk doğuracağından ilgili önergenin reddine Aydın Büyükşehir Belediye Başkanlığı Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığının 06.01.2025 tarih E-63434523-155.01.01-242451 sayılı yazılarının geri iadesine komisyonumuzca oybirliğiyle karar verilmiştir.

Sayın Meclisimizin tasviplerine arz olunur.09.01.2025

Ekler

1-Danıştay 6.Daire E:2021/210 K:2021/4151 Sayılı Kararı,

2-T.C.İzmir Bölge İdare Mahkemesi,4.İdari Dava Dairesi E:2019/683 K:2019/942 sayılı kararları

3-Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının 08.03.2022 tarih ve E-14399437-622.02-3118930 sayılı yazısı

         ’’ şeklindeki rapor Meclise okundu.

 

             Meclisimizce yapılan görüşme ve işaretle oylama neticesinde; konunun Plan ve Bütçe komisyonundan geldiği şekliyle kabulüne Oy birliği ile karar verildi.

 


Belediyemiz Yazı İşleri Müdürlüğünün 26.12.2024 tarih ve 21895 sayılı “ 5393 Sayılı Belediye Kanununun Denetim Komisyonunun oluşumu ile ilgili 25. maddesinde, ilçe belediyeleri ile nüfusu 10.000'in üzerindeki belediyeler her yılın Ocak ayı toplantısında meclis üyeleri arasından gizli oyla üye sayısı üçten az, beşten çok olmamak üzere bir denetim komisyonu oluşturur. Denetim komisyonu, her siyasi parti grubunun ve bağımsız üyelerin meclisteki üye sayısının meclis üye tam sayısına oranlanması suretiyle oluşur. Komisyona üye seçiminde ihtisas komisyonlarına üye seçimindeki usul ve esaslar uygulanır denildiğinden, üye sayısının kaç kişiden oluşacağı ile ilgili karar alınarak, Denetim Komisyonu üye seçiminin yapılması hususunda yazımızın meclise havalesini olurlarınıza arz ederim.’’ şeklindeki olur yazıları meclise okundu.

                              Meclisimizce yapılan görüşme sonucunda; 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 25. maddesi ve Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliği'nin 22. maddesi gereği yapılan gizli oylama açık sayım neticesinde belediye meclis üyelerinden Mehmet GÜLER 22 oy, Ercan KÖSEOĞLU 21 oy, Gökmen DAĞTEKİN 20 oy, Murat KARABACAK 13 oy ve Levent GÜLEÇYÜZ 11 oy ile Denetim Komisyonu üyeliğine seçilmişlerdir.


                              Belediyemiz Yazı İşleri Müdürlüğünün 26.12.2024 tarih ve 21896 sayılı ‘’ 5393 Sayılı Belediye Kanunu'nun 20. maddesinde "Belediye meclisi her yıl 1 ay tatil kararı alabilir." hükmü yer almaktadır. Buna göre, 2025 yılında meclisin tatil yapıp yapmayacağının, yapılacak ise hangi ay yapılacağının tespiti için yazımızın meclise havalesini olurlarınıza arz ederim.’’ şeklindeki olur yazıları meclise okundu.

                               Meclisimizce yapılan görüşme ve işaretle oylama neticesinde; Meclisin 2025 yılında Ağustos ayında tatil yapmasına ve her ayın ilk Salı günü toplanılmasına Oy Birliği ile karar verildi.


                              

Destek Hizmetleri Müdürlüğünün Başkanlık Makamına sunduğu 27.12.2024 tarih ve 21917 sayılı olur yazıları ile 30.12.2024 tarih ve 21937 sayılı meclise havale yazılarında; ‘Mehmet GÜLŞEN tarafından ZFA25000002058319 şase numaralı, F1AE0481D1443398 motor numaralı 2011 model FİAT DUCATO 2.3 MULTİ JET marka , 1 Adet Otobüs belediyemize şartsız bağış yapmak istemiştir. 5393 sayılı Belediye kanunun 38. Maddesi ve 237 sayılı Taşıt Kanunu'nun 10. Maddesinde ''Genel bütçeye dahil daireler, katma bütçeli idareler ve döner sermayelerin yıl içinde her ne şekilde olursa olsun edinebilecekleri taşıtların cinsi, adedi, hangi hizmette kullanacağı ve kaynağı yılı bütçe kanunlarına bağlı (T) işaretli cetvelde gösterilir. Yukarıda sayılanlar dışında kalan kurum ve kuruluşlar tarafından bu kanun gereğince taşıt edinebilmesi, edinilecek taşıtın cinsi, adedi, hangi hizmette kullanacağı ve kaynağı gösterilmek suretiyle önceden alınmış Cumhurbaşkanı kararına bağlıdır. Ancak İl özel idareleri. belediyeler ve bunların bağlı kuruluşları ile mahalli idare birlikleri meclislerin kararı ile taşıt edinirler.'' denilmektedir.Bu itibarla Mehmet GÜLŞEN tarafından ZFA25000002058319 şase numaralı, F1AE0481D1443398 motor numaralı 2011 model FİAT DUCATO 2.3 MULTİ JET marka , 1 Adet Otobüsü belediyemiz hizmetlerinde kullanılmak üzere meclis tarafından şartsız taşıt hibe kabulüne, ve Belediyemizin T2 cetvelinin güncellenmesi hususunda yazımızın meclise havalesini olur'larınıza arz ederim.” şeklindeki olur yazıları meclise okundu.

 

                                5393 sayılı Belediye kanunun 38. Maddesi ve 237 sayılı Taşıt Kanunu'nun 10. Maddesine istinaden, Mehmet GÜLŞEN tarafından ZFA25000002058319 şase numaralı, F1AE0481D1443398 motor numaralı 2011 model FİAT DUCATO 2.3 MULTİ JET marka, 1 Adet Otobüsü belediyemiz hizmetlerinde kullanılmak üzere meclis tarafından şartsız taşıt hibe kabulüne ve Belediyemizin T2 cetvelinin güncellenmesine  Oy Birliği ile karar verildi.


                              

Destek Hizmetleri Müdürlüğünün Başkanlık Makamına sunduğu 31.12.2024 tarih ve 21996 sayılı olur yazısında; ‘3S Kale Enerji Üretim A.Ş. tarafından VF1RFK00073925449 şase numaralı, H5HE490D723998 motor numaralı 2024 model Renault Kangoo Multiix Techno 1.3 TCe 130 marka, 1 Adet araç belediyemize şartsız bağış yapmak istemiştir.5393 sayılı Belediye kanunun 38. Maddesi ve 237 sayılı Taşıt Kanunu'nun 10. Maddesinde ''Genel bütçeye dâhil daireler, katma bütçeli idareler ve döner sermayelerin yıl içinde her ne şekilde olursa olsun edinebilecekleri taşıtların cinsi, adedi, hangi hizmette kullanacağı ve kaynağı yılı bütçe kanunlarına bağlı (T) işaretli cetvelde gösterilir. Yukarıda sayılanlar dışında kalan kurum ve kuruluşlar tarafından bu kanun gereğince taşıt edinebilmesi, edinilecek taşıtın cinsi, adedi, hangi hizmette kullanacağı ve kaynağı gösterilmek suretiyle önceden alınmış Cumhurbaşkanı kararına bağlıdır. Ancak İl özel idareleri. belediyeler ve bunların bağlı kuruluşları ile mahalli idare birlikleri meclislerin kararı ile taşıt edinirler.'' denilmektedir. Bu itibarla 3S Kale Enerji Üretim A.Ş. tarafından VF1RFK00073925449 şase numaralı, H5HE490D723998 motor numaralı 2024 model Renault Kangoo Multiix Techno 1.3 TCe 130 marka, 1 Adet aracı belediyemiz hizmetlerinde kullanılmak üzere meclis tarafından şartsız taşıt hibe kabulüne ve Belediyemizin T2 cetvelinin güncellenmesi hususunda yazımızın meclise havalesini olur'larınıza arz ederim.” şeklindeki olur yazıları meclise okundu.

 

                               5393 sayılı Belediye kanunun 38. Maddesi ve 237 sayılı Taşıt Kanunu'nun 10. Maddesine istinaden, 3S Kale Enerji Üretim A.Ş. tarafından VF1RFK00073925449 şase numaralı, H5HE490D723998 motor numaralı 2024 model Renault Kangoo Multiix Techno 1.3 TCe 130 marka, 1 Adet aracı belediyemiz hizmetlerinde kullanılmak üzere meclis tarafından şartsız taşıt hibe kabulüne ve Belediyemizin T2 cetvelinin güncellenmesine  Oy Birliği ile karar verildi


                              

İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 30.12.2024 tarih ve 21944 sayılı “İncirliova Belediye Meclisi'nin 07.01.2008 tarihinde onanmış olan 1/1000 ölçekli İncirliova İlave ve Revizyon Uygulama İmar Planına istinaden UİP-091077559 pin işlem numaralı Plan Notu Eklenmesine Yönelik plan değişikliği dosyası için 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 8/b maddesi gereğince yazımızın meclise havalesi hususunda; Gereğini arz ederim.” şeklindeki olur yazıları meclise okundu.

                             Meclisimizce yapılan görüşme ve işaretle oylama neticesinde; konunun İmar ve Bayındırlık Komisyonuna sevkine Oy Birliği ile karar verildi.


Belediyemiz Başkanlığının 30.12.2024 tarih ve 21948 sayılı “Avrupa Birliği (AB) iklim değişikliğine uyum hibe programı (ccgp) kapsamında İncirliova Belediyesi ve Proje ortağımız Aydın İş Kadınları Derneği, Sağlık ve İklim Değişikliği Derneği ile başvuru referansı EoropaAid / 82996 / ID / ACT / TR‘’ İncirliova Yeşil Yurttaş Deneyim Parkı’’başlıklı proje yürütülecektir. Bu bağlamda 5393 sayılı Belediye Kanunun 75. Maddesinde Belediye meclisinden yetki alınması gerekmektedir. 5393 Sayılı Belediye Kanununun 75. maddesine istinaden ekli ’İncirliova Yeşil Yurttaş Deneyim Parkı’’projesi kapsamında Aydın İş Kadınları Derneği, Sağlık ve İklim Değişikliği Derneği ile ortak hizmet projesi için imzalamaya belediyemizi temsilen Aytekin KAYA’nın yetkili kılınmasını konunun meclise havalesini olurlarınıza arz ederim.’’ şeklindeki olur yazıları meclise okundu.

                        

                                Meclisimizce yapılan görüşme ve işaretle oylama neticesinde; 5393 Sayılı Belediye Kanununun 75.maddesine istinaden “İncirliova Yeşil Yurttaş Deneyim Parkı’’projesi kapsamında Aydın İş Kadınları Derneği, Sağlık ve İklim Değişikliği Derneği ile ortak hizmet projesi kapsamında, belediyemizi temsilen Belediye Başkanımız Sayın Aytekin KAYA'ya imza yetkisi verilmesine Oy Birliği ile karar verildi.


Belediyemiz İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün 30.12.2024 tarih ve 21951 sayılıİncirliova Belediye Başkanlığında 2024 yılında tam ve kısmi zamanlı sözleşmeli personel olarak çalışıp, 2025 yılında da çalışmaları uygun görülenler ile 2025 yılında ihtiyaç duyulması halinde çalıştırılacak tam ve kısmi zamanlı sözleşmeli personelin net ücretlerinin; Hazine ve Maliye Bakanlığı Kamu Mali Yönetim ve Dönüşüm Genel Müdürlüğünce 2025 yılı Ocak ve Temmuz aylarında yayımlanacak olan Sözleşmeli Personel Ücret Tavanlarını gösteren I sayılı cetveldeki 657 sayılı Kanuna göre net aylık tutarı hanesindeki ücret üzerinden, ek ödeme oran ve tutarının ise II sayılı cetvelde belirtilen oran ve tutar üzerinden ödenmesi konularının 07.01.2025 tarihinde yapılması planlanan Belediye Meclis toplantısı ile karara bağlanması hususunu konunun meclise havalesini; Gereğini arz ederim.” şeklindeki olur yazıları meclise okundu.                                       

                                 Meclisimizce yapılan görüşme ve işaretle oylama neticesinde; 5393 sayılı Belediye Kanunun 49. Maddesine istinaden, 2025 yılı içerisinde tam ve kısmi zamanlı sözleşmeli olarak çalıştırılacak personelin ücretlerinin Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünce 2025 yılı Ocak ayında yayımlanacak olan "Mahalli İdareler Sözleşmeli Personel Ücret Tavanları"nı belirten I sayılı cetveldeki 657 Sayılı Kanuna göre net aylık tutarı hanesindeki ücret üzerinden, ek ödeme oran tutarlarının ise II sayılı cetvelde belirtilen tutar ve oranlardan ödenmesine Oy Birliği ile karar verildi.